Sääntö- ja kilpailuvaliokunta tiedottaa

Suomen Painiliitto ry

Sääntö- ja kilpailuvaliokunnan tiedote II / 2015

Kilpailujen järjestämisluvat ja lupamaksut:

Kilpailuluvat vuodelle 2016 on seurojen anottava syyskuun 2015 loppuun mennessä.

Jatkossa kilpailuluvat (v. 2017 ->) on anottava koko vuodelle edellisen vuoden huhtikuun loppuun mennessä.

Kansallisten kilpailujen järjestämislupamaksu esitetään nostettavaksi v. 2016 seuraavasti:

• Kilpailujen järjestämislupamaksu 150 €
  • Myöhässä tulleiden ja myönnettyjen anomusten lupamaksu on 450 €.

Maajoukkueen toiminnan ulkopuoliset kilpailumatkat ulkomaille:

Kaikista ulkomaille suuntautuvista kilpailu- ja leirimatkoista tulee tehdä anomus etukäteen!

Anomukset tulee toimittaa vähintään kuukautta (1 kk) ennen kisaa.

Lupaa haetaan täyttämällä Painiliiton sivuilla oleva kilpailulupa-anomus ulkomaille: https://www.painiliitto.fi/materiaali/913-kilpailu-lupa-anomus.
HUOM! Puutteellisesti täytettyä anomusta ei oteta käsittelyyn.

Anomuksen täyttää ja lähettää vain joukkueen yhteyshenkilö.

Myöhässä tulleista anomuksista peritään 100 € lisämaksu.

Samoin kilpailumatkan jälkeen viikon kuluessa tulee anomuksessa mainitun vastuuraportoijan täyttää ulkomaan kilpailuraportti: https://www.painiliitto.fi/materiaali/914-ulkomaan-kilpailuraportti.

Jos raporttia ei tule, niin seuraavan kerran kilpailulupaa ulkomaille ei myönnetä.

Kilpailu- ja leirimatkat SM-kilpailujen kanssa samaan aikaan

Tähän asiaan liittyvää materiaalia on jo julkaistu Painiliiton uutiskirjeessä, joka on julkaistu torstaina 5.3.2015 ja pääsääntöisesti noudatetaan niitä sekä alla olevaa ohjeistusta.

• Seniorien SM-painien aikana ei myönnetä lupaa seniori- ja juniori-ikäisille painijoille.
  • Juniorien SM-painien aikana ei myönnetä lupaa juniori- ja kadetti (kuluvana vuonna 16 tai 17 vuotta täyttävät) -ikäisille.
  • Kadettien SM-painien aikana ei myönnetä lupaa kadetti (kuluvana vuonna 16 tai 17 vuotta täyttävät) -ikäisille, joille on sopiva sarja SM-paineissa.

Kuitenkin jos seura anoo lupaa yllämainituista ohjeista poiketen, tulee tuossa vaiheessa esittää erittäin vahvat perusteet ko. painijan kohdalla.

Kansallisissa kilpailuissa noudatettava kilpailujärjestelmä

Ko. kilpailutapahtumassa noudatettavasta järjestelmästä tulee olla maininta kilpailukutsussa.

Tiedotettavaa:

• Seuroilta tulleeseen ehdotukseen nuorten painijoiden ”kravatti-liikkeen” käyttöön liittyen on päätetty, että kansallisissa ikäkausikilpailuissa alle 34kg sarjoissa sekä aloittelijoissa painija saa suorittaa ”kravatti-liikkeen” vain kerran, jonka jälkeen tulee suorittaa jokin muu liike saadakseen uusia rulliliikkeen pään puolelta (ns. kravattiliike).
  • Aktiivipainija (ei veteraani), joka on maksanut jo painilisenssin, ei tarvitse maksaa tuomarilisenssiä toimiakseen tuomarina jos on suorittanut tuomarikurssin (saataisiin uusia nuoria tuomareita lisää). Tämä esitys on hyväksytty ja se otetaan käyttöön vuoden 2016 alussa. Kuitenkin niin, ettei henkilö saa seuralleen toimintapisteitä kuin yhdestä maksetusta lisenssistä.
  • Lisäksi uusille tuomareille ensimmäisen vuoden tuomarilisenssi on maksuton.

Tiedustelut:

Stevo Petrovic