Jyväskylän yliopisto lahjoitti Nallepainin Suomen Painiliitolle

Jyväskylän yliopiston yhdessä Harjun Woima ry:n kanssa kehittämä Nallepaini-konsepti aktivoi perheitä liikuntaharrastuksen pariin ja antaa vanhemmille valmiuksia tukea lapsen liikunnallisuuden kehittymistä. Yliopisto haluaa osana Suomi 100 vuotta -kampanjaa tukea nuorison harrastustoimintaa. 13.11.2017 tilaisuudessa yliopiston rehtori Keijo Hämäläinen luovuttaa yliopiston puolesta konseptin Suomen Painiliiton puheenjohtaja Jukka Rauhalalle.

Nallepainin ovat kehittäneet Olympiakomitean lajiryhmävastaava Pasi Sarkkinen, LitM Jon Salminen sekä LitM Sami Joru. Sarkkinen työskenteli yliopistossa Nallepainia kehittäessään, Salminen ja Joru puolestaan ovat puolestaan Harjun Woima ry:n aktiiveja.

– Nallepainissa tärkeintä on hauska lapsen ja vanhemman yhteinen tekeminen. Nallepaini kehittää lapsen motoriikkaa monipuolisesti, vahvistaa koordinaatiokykyä sekä oman kehon hahmottamista. Lisäksi Nallepaini on kiva tapa tuntea läheisyyttä ja yhteenkuuluvuutta, Sarkkinen kuvailee.

– Painiliiton tavoite on laajentaa lasten ja vanhempien yhteisen liikuntamuodon Nallepainin toimintaa uusiin seuroihin sekä kehittää toimintaa jo sitä pyörittävissä seuroissa, kertoo Painiliiton puheenjohtaja Jukka Rauhala.

Painiliiton tavoitteena on tehdä Nallepainia laajasti tunnetuksi koko Suomessa pienten lasten ja vanhempien yhteisenä liikuntamuotona, joka kehittää tehokkaasti mm. lapsen motorisia taitoja, tasapainoa ja voimaa. Parasta Nallepainissa on kuitenkin lapsen ja aikuisen yhteyden vahvistuminen sekä mukava yhteinen toiminta.

Lisätietoja:

seurakehittäjä
Antti Pekkala
Mob. 050 345 0446

Jyväskylän yliopisto
Innovaatiotoiminnan erityisasiantuntija
Riikka Reitzer
Mob. 040 822 5358

Antti Pekkalan ottamassa kuvassa ovat nallepainin kehittäjät Jon Salminen (vas.) ja Pasi Sarkkinen (oik.). Keskellä on yliopiston rehtori Keijo Hämäläinen.