Painiliitto valitsi vuoden 2017 parhaat – Elias Kuosmasesta vuoden painija

Painiliitolle vuosi 2017 oli nuorten menestyksen osalta historiallisen hyvä. 23- ja 20-vuotiaissa suomalaispainijat saavuttivat yhteensä 10 mitalia MM- ja EM-kisoissa.

Vuoden painijaksi valittiin 23-vuotiaiden MM- ja EM-hopeamitalisti Elias Kuosmanen ja vuoden nuoreksi painijaksi 20-vuotiaiden Euroopan mestari ja MM-pronssimitalisti Arvi Savolainen. Palkitsematta jääneiden joukossa olivat mm. 23-vuotiaiden Euroopan mestari Petra Olli, 23-vuotiaiden MM- ja 20-vuotiaiden EM-pronssimitalisti Toni Metsomäki sekä 20-vuotiaiden MM- ja EM-pronssimitalisti Konsta Mäenpää.

Vuoden valmentajaksi valittiin liiton juniorien vastuuvalmentaja ja Ilmajoen valmennuskeskusvalmentaja Jarkko Ala-Huikku. Vuoden painitekona liitto palkitsi Tampereen kaupungin, joka yhdessä Painiliiton sekä kolmen tamperelaisen seuran kanssa järjesti elokuussa 2017 erinomaisesti onnistuneet painin juniorien MM-kilpailut.

Painiliiton vuoden 2017 parhaat:

Vuoden painija: Elias Kuosmanen, Helsingin Haka
Vuoden nuori painija: Arvi Savolainen, Lahden Ahkera
Vuoden valmentaja: Jarkko Ala-Huikku
Vuoden tuomari: Juha Kunttu
Vuoden pisteseura: Helsingin Paini-Miehet
Vuoden lisenssiseura: Keravan Urheilijat
Vuoden painiteko: Tampereen kaupunki ja juniorien MM-kilpailujen järjestäminen
IMG 4277 2

Kuvassa marraskuussa 2018 U23 MM-mitalistit valmentajineen, vasemmalta Marko Yli-Hannuksela, Toni Metsomäki, Vuoden painija Elias Kuosmanen ja Vuoden valmentaja Jarkko Ala-Huikku

Vuoden 2017 palkitsemiset tullaan suorittamaan kreikkalais-roomalaisen SM-kilpailuissa 31.3. Sodankylässä ja vapaapainin SM-kilpailuissa 12.5. Helsingissä.

Haluatko painia?
  • Suomi