Herman Kare -turnaus käynnisti painin Suomi Cupin 2019 – Helsingin Tarmon Jarno Ålander niukasti johtopaikalla

Kreikkalais-roomalaisen painin Suomi Cup 2019 käynnistyi tuttuun tapaan Kouvolasta, jossa painittiin viikonloppuna Herman Kare -turnaus. Tällä kertaa suomalaispainijoiden esitys oli loistavaa ja peräti viisi sarjavoittoa jäi Suomeen. Sarjavoittajiksi väänsivät Mikko Peltokangas (72 kg), Matias Lipasti (77 kg), Jarno Ålander (82 kg), Toni Metsomäki (87 kg) ja Arvi Savolainen (97 kg).

Herman Kare -turnauksen 2019 tulokset

Suomi Cupissa johtopaikalla on Herman Karen jälkeen Ålander, sillä pisteiden ollessa tasan, tarkastellaan voitettuja otteluita ja tässä vertailussa niitä on nyt eniten Ålanderilla (kuvassa pun.).

1. Jarno Ålander HeTa 7Ålander
2. Matias Lipasti IK 7
    Mikko Peltokangas IK 7
    Arvi Savolainen LA 7
5. Toni Metsomäki IK 7
6. Antti Mäkinen VV 5
    Markus Sihtola YTK 5
    Akseli Yli-Hannuksela IK 5
9. Rami Hietaniemi NJ 5
    Waltteri Latvala VVV 5
    Kalle Starck YTK 5

Seurojen välisessä kilpailussa jatkuu tuttu komento, kun ylivoimaiseen johtoon siirtyi yhteensä viisi mitalisijaa Kouvolasta rohmunnut Ilmajoen Kisailijat. Toisella sijalla on Kalle Starckin (67 kg) ja Markus Sihtolan (82 kg) kakkossijojen myötä Ylä-Tikkurilan Kipinä.

1. Ilmajoen Kisailijat 32
2. Ylä-Tikkurilan Kipinä 10
3. Helsingin Tarmo 7
    Lahden Ahkera 7
    Lapuan Virkiä 7
6. Harjun Woima Jyväskylä 6
    Vaasan Voima-Veikot 6

Tarkemmat pistetilanteet sekä osakilpailut ja säännöt

Suomi Cup 2019 jatkuu jo vajaan parin viikon päästä kun lauantaina 26.1. painitaan aina hyvätasoinen Mannin Matsit Peräseinäjoella.

Mannin Matsien 2019 kilpailukutsu ja tulospalvelu

Mikäli sunnuntai-illan koostelähetys Herman Kare -turnauksesta Yle tv2:lla jäi näkemättä, on se edelleen nähtävissä Yle Areenassa.

Kouvolassa palkittiin myös Suomi Cupin 2018 parhaat painijat ja seurat.

palkitut2018

Kuvassa ylärivissä vasemmalta: Teijo Salminen SPVK:n puheenjohtaja, Arvi Savolainen, Niko Erkkola, Sakke Purolainen, Arttu-Petteri Klami, Konsta Mäenpää, IK:n valmentaja Seppo Yli-Hannuksela ja Painiliiton edustaja Juha Virtanen.
Eturivissä vasemmalta: Arttu Hakala, Joni Komppa, Elmer Mattila ja Otto Ketonen.