In memoriam – Kimmo Manninen 3.2.1938 – 3.9.2015

Painiurheilun pitkäaikainen vaikuttaja lääketieteen ja kirurgian tohtori, ylilääkäri Kimmo Manninen on poistunut keskuudestamme 3.9.2015 Turussa.

Kimmo Manninen syntyi 3.2.1938 Lehtimäellä. Painiurheilun pariin hän innostui kouluvuosinaan Mäntässä. Ylioppilaaksi tulon jälkeen hän aloitti opiskelun Turun Yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa. Työuralla hän toimi mm. TYKS:n ja Forssan sairaalan ylilääkärinä.

Opiskeluvuosien jälkeen hän osallistui painitoimintaan seura-, piiri- ja valtakunnantasolla, toimien aluksi Turun Tovereitten painijaoston puheenjohtajana ja myöhemmin Turun Voimamiesten puheenjohtajana sekä kunniapuheenjohtajana.

Suomen Painiliiton johtokunnan jäsen hän oli useita jaksoja ja toimi mm. Painiliiton varapuheenjohtajana. Suomen painimaajoukkueen lääkärinä Manninen toimi useissa arvokisoissa. Hän oli myös Suomen Painiveteraanikerhon pitkäaikainen johtokunnan jäsen.

Mauno Ketola